27 januari 2014 - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Roel Veer - WaarBenJij.nu 27 januari 2014 - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Roel Veer - WaarBenJij.nu

27 januari 2014

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

27 Januari 2014 | Thailand, Buriram

Vandaag een bezoek gebracht aan de schoonzus van Wan in Buriam.zij woont met de broer van Wan en baby in een afgesloten compound.Mooie vrijstaande woningen, fijn om daar te kunnen wonen.Daarna een bezoek aan de mobilshop van Tong de broer van Wan.gesitueerd in een groot modern winkelcomplex.
Hij verkoopt nieuwe en tweede hands mobiels en verdient daar kennelijk een goede boterham mee hoewel hij niet de enige is want van dit soort shops zijn er nogal wat en allemaal bij elkaar.
Voor mij een nieuwe Samsung smartphone aangeschaft.
Peter is nu bezig deze te instaleren.Voor zichzelf een secondhands tablet aangeschaft,is hij heel blij mee.
Alles bij elkaar heeft het heel veel tijd gekost want zo gaat dat hier,lange discussies en onderhandelen hoort erbij.
Eigenlijk niks voor die Hollanders die houden van opschieten maar volgens Peter, hebben wij goede zaken gedaan.
Afijn, ons plan om een tempel te bezoeken is hierdoor niet meer gelukt.Morgen dan maar.
Ondertussen kregen wij wel trek en wist Wan wel een restaurant waar we uit een pan moesten eten.Jeetje dacht ik,gaan we met z'n allen uit één pan eten,smakelijk.!!
Was toch iets anders,blijkt in de tafel een centrale pan met kokend water en diverse naar keuze schotels met groente,vlees,vis dun gesneden en bedoeld om zelf te garen in het hete water.Sausjes erbij en aan de slag.Was uiteindelijk een leuke sociale bezigheid en smaakte voortreffelijk.
Wat nog verder vandaag,onderweg nog een lekke band moeten vervangen waarbij Wan als veiligheiddriehoek,bossen takken op de weg legde om het verkeer te waarschuwen.Foto's komen nog.
Nu avond geworden,plan voor een massage gaat ook niet door want mijn zoon wil naar bed,is moe!!!!
Vind ik zelf een prima idéé.
Morgen tempels bezoeken.Ben benieuwd of dat gaat lukken want er verandert nog wel eens het een en ander.
Vergeet nog te vertellen dat de vader van Wan vandaag mee is geweest en volgens mij een prima dagje uit was met ons.

• 27 Januari 2014 - 17:48

Riet:

Zo leer je het echte Thailand kennen. Groetjes.

• 28 Januari 2014 - 17:57

Marja:

Hoi hoi,
    Dat was weer een leuk verslag! Ik zie het helemaal voor me!
    Ben ook wel heel benieuwd wanneer je smartphone het doet.
    Groetjes,
    Marja