18 februari 2014 - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Roel Veer - WaarBenJij.nu 18 februari 2014 - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Roel Veer - WaarBenJij.nu

18 februari 2014

Door: Roel foto Peter

Blijf op de hoogte en volg Roel

18 Februari 2014 | Thailand, Ko Lanta

Vandaag een rustig begin en om zeven uur vanmorgen in zee gezwommen. Peter wakker gemaakt en een ontbijtje gedaan op terras en zeezicht.Daarna wat mondvoorraad gekocht in 7/11.
Wij hadden voor vanmiddag een trip geboekt wat The 4 Islands heet.Om half twaalf opgehaald met een luxe auto en een moslim chauffeuse.Reed heel voorzichtig in tegenstelling tot wat wij op heden gewend zijn.Gebracht naar de long-Tail boot waarmee we onze trip gingen maken.Deze start ligt in een moerasbos met open water naar zee.
Ongeveer 1.1/2 uur varen naar de plek waar we gingen snorkelen Koh Ma.Alleen het varen was al heel mooi om te doen met de Long Tail boot voor ons tweeën.Heel veel eilanden om ons heen,een ontdekking van hoe mooi Thailand is.
Op de snorkelplek aangekomen was de eerste indruk,weinig te zien maar dat was een vergissing want eenmaal in het water was het alsof jein een aquarium zwom,massa tropische vissen om je heen in de meest prachtige kleuren.Een beetje voer in je hand en werd er letterlijk uit je hand gegeten en dat voel je,prachtig was het.Na een uurtje verder varen naar Koh Mok kwamen bij een grot 80m lang,pikkedonker en daardoor heen zwemmen,best wel eng omdat je echt geen hand voor ogen ziet,met hulp van de medewerker van de long tail boot er toch doorheen gezwommen en aan het eind was licht te zien en kwam je op een open plek alsof je middenin een krater was gekomen.Heel bijzonder ,bleek vroeger een toevluchtsoord voor piraten te zijn geweest.
De weg terug zwemmen dus weer 80m,op de boot en op naar de lunch op Ko Hai of Coral Island,een Bounty eiland met wit strand en daar op een aangespoelde boomstam de meegenomen lunch genoten.
Drie eilanden dus aangedaan want de vierde is voor de duikers en dat zagen wij niet zitten.Rond vijf weer terug bij de start waar deze keer een TukTuk stond te wachten.Ons naar Saladan laten brengen een niet te groot stadje,een beetje winkels en stalletjes bekijken en een pizza gegeten,was achteraf een minder goed idéé want overal was verse vis te koop,hadden we beter kunnen kiezen als je in een vissers plaatsje bent.
Verder valt het op dat hier veel mensen uit Scandinavië zijn vooral Zweden en Finnen,
Wat wij ook ontdekten op ons Bouty eiland Koh Ngai is dat er voor 20 euro per nacht,eenvoudige maar comfortabel hutten te huur zijn.Niet verkeerd dachten wij.
Na nog een poosje geslenterd te hebben,terug met een scooter met zijspan naar het Resort,verslagje maken en morgen verkassen naar ons laatste resort voorde komende drie nachten.