Donderdag 20 februari 2014 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Roel Veer - WaarBenJij.nu Donderdag 20 februari 2014 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Roel Veer - WaarBenJij.nu

Donderdag 20 februari 2014

Door: Roel,foto's Peter

Blijf op de hoogte en volg Roel

20 Februari 2014 | Thailand, Krabi

Vanmorgen een rustig ontbijtje genoten op onze nieuwe stek Cliff Beach hotel.Om half tien zouden we worden opgehaald voor snorkeldagje een op 4 Islands waaronder het Paradise Island.
Met een open taxibus werden we opgehaald en met ons nog 24 mens.Aangekomen aan het strand, inschepen op een Long Tail Boot,drie kwartier varen voor de eerste duik om te snorkelen.
We waren niet de enige boot daar dus redelijk druk.Ook stond er nogal wat wind wat alles bij elkaar nogal wat onrust veroorzaakte.Toch maar het water in maar dat ging niet helemaal goed.Pa dreigde tussen twee Long Tail geplet te worden waardoor Peter nogal schrok.Dan maar met zwemvesten aan en dat ging beter maar door de hoge golven en de drukte daar,geen vis gezien op wat kleintjes na.Terug de boot in en verder dan maar naar het Paradise eiland waar we zeker goed konden snorkelen.Voor we daar op aanvoeren gingen we een smalle doorgang door en voeren we een Lagune in,geweldig mooi om te zien.Veel foto's geschoten daar.Op Paradise eiland aangekomen waar we anderhalf uur bleven,weer geprobeerd wat vissen te vinden maar helaas ook hier viel het erg tegen.Het snorkelen is dus geen succes geworden maar qua natuur zijn we niets te kort gekomen.Talloze eilanden liggen in de Andaman sea.De een nog mooier dan de andere.Onderweg nog langs een klein eiland gevaren waar twee mannen op wonen.Hun eigen paradijsje.
Wat hier in deze streken ook plaats vindt zijn tsunami.In 2004 heeft er en stevig huis gehouden vanuit Indonesië ook over Paradise Island gegaan en veel verwoesting aangericht.Er is nu een gedenkplaats ingericht met foto's van de verwoestingen maar ook van het herstel ,geholpen ook vanuit Europa en door aanwezige toeristen toen.
Om vier uur weer terug op het vaste land ,bakkie gedaan bij Star Buck,wasje opgehaald,drie kg.voor drie euro gewassen en gestreken.Douchen en even bijkomen, nu naar de pedicure en een diner scoren.Gisteren een eetgelegenheid gezien waar een leuke band speelde,misschien vandaag weer dus gaan we daar even proberen.
Morgen de laatste dag hier,maken we een rustig dagje van en dan de opmaak voor de thuisreis .

• 20 Februari 2014 - 23:56

Naomi:

Hey oompie en opa,

Nog steeds erg leuk om jullie verslagen te lezen. Wat maken jullie veel mee zeg! Veel plezier nog!

Xxx naomi