15 feb, zaterdag begin laatste week - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Roel Veer - WaarBenJij.nu 15 feb, zaterdag begin laatste week - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Roel Veer - WaarBenJij.nu

15 feb, zaterdag begin laatste week

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Roel

15 Februari 2014 | Thailand, Patong Beach

Het is nu 7 uur in de ochtend, de dag na Valentijnsdag. Er zijn 5 weken voorbij en eigenlijk hadden we nu op weg moeten zijn naar James Bond eiland en als fan van James Bond mag je dat niet missen. Toch hebben we gisteravond besloten een dag rust te nemen.

Pa heeft gisteravond het verslag gemaakt van de reis van HCM City naar Patong de reis de dag erna naar Khao Sok dag 1.

Op dag 2 zijn we weer vroeg opgestaan voor een fantastische dag (echt waar) met een gids op een stuw meer van 90 km. Met een long tail boat 20 km gevaren in een onwaarschijnlijk mooi landschap. Aangelegd voor de lunch, visje gegeten, stukje gezwommen. Vissen gevoerd. De gids wist precies waar de apen bij het water komen dus ook weer mooie foto's gemaakt.

Na de lunch naar een binnenmeer via een pad door het oerwoud en zer onder de indruk geraakt van hoe de gids een oerwoud leest en bv vliegende lizzards op bomen weet te ontdekken, vogels nadoet en spot en verschillende soorten apen als gibbons, short en longtail makau etc etc hoort wateren, eten en laat zien hoe ze ons ook bekijken.

Na de wandeling, op een bamboevlot naar een recent, 6 jaar geleden ontdekte grot met waanzinnige druipsteen structuren, glinsterend als diamand. Helaas na 2000 foto's batterijtje op. De ranger die de grot pas heeft ontdekt maakt zich wel zorgen over de vele bezoekers, Russen die niet van de stalactieten etc af kunnen blijven. Ongerepte en onbeschermde natuur.
Op de terugweg gezwommen en weer over het pad terug en bij een oud vrouwtje een banaan gekocht.

Het licht in op de eilanden, bergen en het water was ongelooflijk mooi en weer anders dus nieuw batterijtje erin. Na de terugreis, dood moe opgefrist en een Tom Kha Kai genomen, voor de hut gezetten en in slaap gevallen.

Ik werd wakker van kletsende Duitse backpackers, female, want het geluid draagt heel ver in de absolute stilte.

Weer vroeg op, inpakken nu dus op 14 feb, gisteren een een olifantentrek gemaakt. Bij het ontbijt de enorme kikker gezien en een aap op het dak van het restaurant. De trek was bijzonder goed, geen lullug rondje op een prachtige vrouwtjes olifant Somtep geheten en een begeleider die met zijn stem alles voor elkaar kreeg.

Na afloop, Somtep met sugar cane gevoerd, 4 bakjes van 20 bath, lijstje met foto van poep gekocht voor weinig en terug voor de reis naar Patong.

Pa had de schrik van zijn leven in de luxe airconditioned touringcar van 50 jaar oud toen hij tussen 3 monniken, een rus en een thaise scholier terecht kwam.

Na 3,5 uur hotseklotse over 220 km aangekomen in Patong en de was opgehaald. Nu een upgrade gekregen naar een superior de luxe kamer in een oase van rust.

Daarna geplanned om een dag rust te nemen vandaag. Echter in de avond eindelijk naar Kata beach gegaan en Pa laten zien waar ik Lawan heb ontmoet. Govert en de Yoga school opgezocht en heerlijk visjegegeten.

Govert en Nong waren al weg dus vandaag doen we weer een poging als we met de lunch naar het strand in Kata gaan.

Pa is nu wakker. Vanavond verder. Foto's zetten we erbij.

Nog een week morgen naar Phi Phi.

• 16 Februari 2014 - 08:42

Irene:

Wat vliegt de tijd, maar weer een super leuk verslag. Vind het wel geruststellend om te lezen dat ondanks dat het toch toeristische "attracties" zijn er niet op die manier mee wordt omgegaan door de bevolking.

• 16 Februari 2014 - 11:19

Roel Jr:

Begin van de laatste week alweer! Het gaat snel..
    maar nog een paar dagen om alles eruit te halen, zo te lezen zien jullie wel heel erg veel.
    James Bond...ben benieuwd wat ik me daarbij moet voorstellen, maar het zullen ongetwijfeld witte stranden en palmbomen zijn..

Hier alles ok, eind van de week gaat Mick op vakantie en wij de week daarop.

Groetjes, veel plezier, jr