maandag 17 feb - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Roel Veer - WaarBenJij.nu maandag 17 feb - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Roel Veer - WaarBenJij.nu

maandag 17 feb

Door: Peter en Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

17 Februari 2014 | Thailand, Ko Lanta

We zijn aangekomen in het Royal Lanta Resort op Koh Lanta. Eerst even lunchen na een vroege (alweer) start. Cottages in Thaise stijl.
Lunch gedaan,heerlijke sandwich en nu verslag bijwerken.
Gisteravond een verslag klaar over dag in Phi Phi island.
Druk op verkeerde knoppen weg mijn verhaal.Erg vevelend maar kan gebeuren.Nu in mijn herinnering duiken dan maar.
Vanuit Pahtong met een taxi naar de boot met andere passagiers,opgehaald uit diverse hotels.Inschepen voor een overtocht naar het eiland PhiPhi.Peter was daar eerdergeweest met Lawan maar toen bij een eerste stop.Nu door gevaren naar een tweede stop waar wij werden ontvangen met een opfrisdoekje en een koel sapje,gaf direct al een goed gevoel.Na het aflopen van een zandpad,bij de receptie aangekomen voor de incheck en de kamer.Een bijna nieuw appartement,zeer ruim.Heerlijk maar slechts voor één nacht,dat was wel jammer.
Zwembroek aan en naar strand zwemmen in zee maar ook in het zwembad,beide heerlijk.
Rustig middagje genomen maar wel om zes uur voor het eten een Thaise massage gereserveerd.Stel je voor de massage gelegenheid buiten met zicht op strand en zee,uitstekende masseuses en massage zoals deze hoort te zijn.Niet echt zachtzinnig maar heel effectief door ervaren dames.
Hierna tijd voor het diner,op het strand,muziekje op de achtergrond,cocktail genomen ,Peter kreeft en ik een skeewer,door de sfeer beïnvloed ,een fles witte wijn erbij.Heerlijke ontspanning..Werden we nog verrast door een Thaise show met verschillende dansen en een Thaise bokswedstrijd ,deze ging vooraf aan veel gebruikelijke rituelen.Was meer show dan een echte wedstrijd maar gaf wel een goed beeld wat dit boksen inhoud.In Thailand een geliefde kijksport.Ondertussen prachtige foto kunnen maken van een opkomende volle maan in kleuren die wij niet kennen.
Bij volle maan schijnt er vaak een fullmoon party te worden gehouden maar daarvoor moest je ergens anders op het eiland zijn waar toeristen zijn en wij zaten wat dat betreft gelukkig buiten dat gebied.
Ook biezonder zijn de Eb en Vloed bewegingen .Waar je bij vloed diep water hebt,trekt het water zich snel terug bij Eb en je een heel eind op zandbodem waar eerst water was,kon lopen.
Vandaag dus weer vroeg op om de boot te halen naar Koh Lanta met een tussen stop van drie uur nog op PhiPhi maar dan op de eerste aanleg op PhiPhi,was een heel ander plek dan waar wij hebben gelogeerd,veel toeristischer en smutsig ,waren blij dat we verder konden varen.Nu dus Royal Lanta en tijd om te gaan verkennen.Gaan straks wat zwemmen en bijbakken en kijken of we voor morgen een snorkel avontuur kunnen boeken
Het is hier een mooi familie resort met van alles erop en eraan.
Wij een vrijstaand tradionele Thais huisje hebben ,erg rustig en voor twee nachten dus even rust voor onze laatste resort waar we drie nachten zullen zijn voordat wij huiswaarts keren.
Zes weken op pad met elkaar,is snel gegaan maar dat zegt tegelijkertijd genoeg over ons samen zijn.Fantastische vakantie kan ik nu al zeggen.

• 17 Februari 2014 - 18:01

Jr:

Nou dat klinkt weer fantastisch!

Een full moon party...dat klinkt wat blote billerig....

Lijkt me heerlijk een diner aan het strand , flesje wit, cocktailtje....mmmm...
    Lekker genieten....jullie hebben het vast heel mooi..
    Daar wil je wel voor altijd wonen....

Hier stamppot en erwtensoep....
    Nog twee weken, de tickets zijn vandaag geland...even een week naar de zon...
    Wat kan je daar naar uit kijken...

Veel plezier nog..

Groet, Roel en Karin